SOBIESŁAW ZASADA założyciel i główny udziałowiec Grupy Kapitałowej Sobiesław Zasada, ur. 27 stycznia 1930, harcerz w latach 1945-1948 (drużynowy harcerskiej drużyny sportowej w Bielsku-Białej), sportowiec (lekka atletyka) w 1946 zdobył nagrodę dla najlepszego zawodnika na I lekkoatletycznych mistrzostwach ZHP w Krakowie.
Członek lekkoatletycznej kadry narodowej w latach 1949 – 1952.
W lutym 1952 roku wygrywa pierwszy rajd samochodowy z pilotem Ewą Goworowską – koleżanką z IV klasy Gimnazjum im. Adama Asnyka w Bielsku-Białej (w grudniu 1952 roku pani Ewa zostaje żoną Sobiesława Zasady).
W lutym 1953 na trasie biegu zjazdowego FIS II w Zakopanem doznaje otwartego złamania prawej nogi, które groziło amputacją. Dwuletnia rekonwalescencja zakończyła jego karierę lekkoatletyczną.
W 1957 roku otwiera w Krakowie stację obsługi samochodów wszystkich marek z bardzo nowoczesnymi urządzeniami diagnostycznymi. Jako „człowiek zza żelaznej kurtyny”, gdzie motoryzacja i rynek samochodowy w owych czasach praktycznie nie istniał, Sobiesław Zasada do dzisiaj (to już od 50-ciu lat) pozostaje jedynym zawodnikiem nie tylko z Polski ale ze wszystkich państw tzw. bloku wschodniego, który w sporcie rajdowym został kierowcą fabrycznym najlepszych firm samochodowych jak: Steyr Puch, Porsche, BMW i Mercedes-Benz.

Niewątpliwie największym sukcesem sportowym Sobiesława Zasady jest trzykrotne zdobycie tytułu mistrza Europy w rajdach samochodowych i trzy wicemistrzostwa w tej dyscyplinie w czasach, gdy rozgrywki te miały rangę mistrzostw świata. Późniejsze decyzje FIA (Fédération Internationale de l’Automobile, FIA - Międzynarodowa Federacja Samochodowa) w roku 1978 zmieniła nazwę mistrzostw Europy na mistrzostwa Świata, powołując równocześnie nowe mistrzostwa Europy składające się z wielu pomniejszych rajdów.
Sobiesław Zasada zdobywa swoje tytuły wygrywając w konkurencji z najlepszymi zawodnikami z zespołów fabrycznych BMW, Porsche, Volvo, Ford, Mercedes, Morris Cooper, Renault, Saab, Steyr Puch, Alfa Romeo i Lancia.
Jednocześnie zostaje:
- 11-krotnym rajdowym mistrzem Polski w klasyfikacji generalnej,
- zwycięzcą 148 rajdów samochodowych,
- zdobywcą 5 złotych medali za wybitne osiągnięcia sportowe.

Uczestniczy w największych rajdach świata:
Londyn – Sydney, Londyn – Meksyk, Vuelta America del Sur, Gran Premio Argentino, Safari, Press on Regardless, Monte Carlo, Puchar Alp, Acropolis, Tysiąca Jezior, Rajd Szwecji, Anglii i inne.

1967 – pierwsza nagroda otrzymana od Ministra Spraw Zagranicznych Adama Rapackiego dla sportowca, który najbardziej rozsławił imię Polski za granicą; „Drogi Panie Sobiesławie – mówił minister podczas uroczystości - jestem bardzo rad, że zespół orzekający właśnie Panu postanowił przyznać tę nagrodę. Powiedziałem, że jestem bardzo rad, ponieważ nie tylko członkowie zespołu, ale i nasze ambasady wypowiadały się na ten temat. I odpowiada to także moim osobistym poglądom. (…) Dobre wyniki sportowe same za siebie nie świadczą. (…) Pana występy za granicą, Pana spotkania z Polonią i cudzoziemcami są jednoznaczne. Zasłużył Pan sobie na tę nagrodę. Życzę Panu sukcesów na tych wszystkich polach, które są brane pod uwagę przy przyznawaniu tej nagrody naszej służby zagranicznej(…)";

1967 – zwycięzca plebiscytu „Przeglądu Sportowego” na najlepszego sportowca Polski (5 razy w dziesiątce plebiscytu Przeglądu Sportowego);

1968 – odznaczony Krzyżem Kawalerskim;

1973 – 3-krotny rekordzista świata w jeździe długodystansowej na 25 tys. kilometrów, 25 tys. mil i 50 tys. kilometrów (Polski Fiat 125p);

1974 – odznaczony Krzyżem Oficerskim OOP;

1977 – założył w Krakowie firmę polonijną Alpha, przedsiębiorstwo, które istnieje do dzisiaj pod nazwą Alpha Technology. Firma rozpoczyna swoją działalność od produkcji zamków błyskawicznych i wraz z rozwojem wprowadza przetwórstwo tworzyw sztucznych, ciśnieniowe odlewanie metali nieżelaznych, odlewanie odśrodkowe stopów cynku, produkcję form, laserową obróbkę i numeryczne gięcie blach, galwanizację oraz spawanie metali;

1981-1989 – konsultant w pionie rozwoju firmy Porsche AG, równocześnie prowadzi sprawy eksportu firmy Alpha;

1990 – został generalnym przedstawicielem firmy Mercedes-Benz i Porsche w Polsce;

1995 – otrzymał przyznaną po raz pierwszy nagrodę Superchampiona za wyniki sportowe, działalność społeczną i gospodarczą z rąk prezydenta Lecha Wałęsy, który wręczając powiedział: „Jest intencją, by nagroda ta nie stała się jedną spośród wielu innych nagród. Kandydat powinien szczycić się nie tylko wspaniałymi rezultatami w imprezach sportowych, ale prezentować wielka wole walki także po zakończeniu kariery zawodniczej. Nadal powinien rozsławiać i budować Rzeczpospolitą. Sądzę, że przyznając pierwszego Superchampiona panu Sobiesławowi Zasadzie, Redakcja nie mogła dokonać trafniejszego wyboru. Jako prezydent szczególnie się cieszę. Mam nadzieje, że młodzież przy rozwiązywaniu problemów, które przed nią stoją, będzie brała przykład właśnie z Pana Sobiesława. Chciałbym, aby było jak najwięcej takich przykładów, które by tak pięknie rozsławiały i budowały Polskę”;

1996 – laureat Nagrody Kisiela tygodnika „Wprost” jako „Pionier polskiej przedsiębiorczości”;

1997 – w wieku 67 lat wystartował z żoną Ewą jako pilotem w eliminacji rajdowych samochodowych mistrzostw świata, Rajdzie Safari w Kenii, zajmując 2 miejsce na samochodzie Mitsubishi EVO IV;
Sobiesław Zasada z żoną Ewą jako pilotem wygrał ponad 50 rajdów.

2000 – uhonorowany tytułem najlepszego sportowca powojennego 50-lecia przez Polski Związek Motorowy;

2000 – Krzyż Komandorski orderu Polonia Restituta z Gwiazdą;

2001 – wybrany do grona Panteonu 20-stu najlepszych sportowców Polski XX wieku przez kapitułę złożoną z zespołu „Przeglądu Sportowego”, członków Polskiego Komitetu Olimpijskiego i dziennikarzy sportowych;

2001 – prestiżowa nagroda Uniwersytetu Jagiellońskiego „Kalos Kagathos;

2001 – nazwisko Sobiesława Zasady umieszczone w Alei Gwiazd Sportu w Cetniewie;

W latach 2001 i 2003 zwycięzca regat żeglarskich Palma de Mallorca – Cabrera.

2005 – wystartował w transatlantyckich regatach żeglarskich ARC 2005 Wyspy Kanaryjskie – Małe Antyle, jako pierwszy osiągnął metę w Santa Lucia w klasie katamaranów;

2006 – nagroda honorowa „Rejs Roku” – najwyższe polskie wyróżnienie żeglarskie;

2009 – nagroda „Laur Magellana” Korporacji Absolwentów Akademii Ekonomicznej w Krakowie za całokształt osiągnięć;

2012 – buduje ośrodek doskonalenia techniki jazdy (samochody osobowe – ciężarowe – autobusy – motocykle i gokarty); Autor wielu publikacji prasowych, radiowych i telewizyjnych propagujących kulturę jazdy i konieczność podnoszenia umiejętności kierowców. Prezes Polskiego Stowarzyszenia Motorowego Doskonalenia Techniki i Bezpieczeństwa Jazdy.

Publikacje książkowe: Samochód, Rajd, Przygoda 1969, Szybkość bezpieczna 1971, 1992, 1993, 2002, 2007, Szerokiej drogi 2009, Uwagi i rady 1978, Moje Rajdy 1996, Szybkość bezpieczna, Safari 2004, za które
w roku 2005 otrzymał nagrodę „Tęgie pióro” Stowarzyszenia Auto Klub Dziennikarzy Polskich, Szerokiej Drogi 2010-2011.


Obecnie przewodniczący Rady Nadzorczej Sobiesław Zasada S.A., aktywny zawodowo w istotnych sprawach przedsiębiorstw Grupy.